torsdag den 19. juni 2014

Hjemmelavet Müsli

Jeg er nok ret Müsli-kræsen, - det har jeg sagt før og siger det igen :-) Den frihed der er i, selv at kunne bestemme indholdet i min müsli, gør hele arbejdet værd. Og så er det faktisk ikke særligt meget arbejde.

Opskriften er på min favorit blanding, - du kan selvfølgelig skifte ingredienser ud med noget du bedre kan lide. Det er ikke en kæmpe portion, men stor nok til at holde flere uger :-)


Hjemmelavet Müsli
(ca. 13 portioner)

Ingredienser:
150 gr. grovvalsede havregryn
100 gr. bygflager
100 gr. rugflager
50 gr. græskarkerner
50 gr. hakkede nødder
20 gr. rapsolie

50 gr. kokoschips

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 150 C.

  1. Rør alle ingredienser, med undtagelse af kokos, grundigt sammen i en skål. 
  2. Beklæd en bageplade med høje kanter med bagepapir, hæld müsli'en i.
  3. Bag i 30 minutter, midt i ovnen.
  4. Rør rundt med en grydeske. 
  5. Bag videre i 20 minutter, tilsæt kokoschips.
  6. Bag færdigt i 10 minutter. Lad müsli'en afkøle helt. 
  7. Opbevares i en lufttæt beholder. 

*Hasselnødder kan godt blive en anelse mørke i ovnen, tilsæt dem derfor først efter 30 min. bagetid.

Næringsindhold


Pr. 100 gPr. stk (40 g)
Energi433 kcal173 kcal
Protein13 g5,2 g
Kulhydrat48 g19 g
Fedt20 g8 g

Ingen kommentarer:

Send en kommentar