fredag den 16. august 2013

Sommer Jordbær Shake

Mit absolutte favorit Take-away sted her i Aarhus er Glad, kan slet ikke få nok af deres salater.
For nogle uger siden så jeg at de havde fået en Sommer smoothie, som dog kostede 45 kr., hvilket jeg syntes er ret meget, så selvfølgelig skulle jeg forsøge at lave en lignende udgave :-)

Og den endte ud med at blive intet mindre end fantastisk! En rigtig sommer-vinder.

Jeg holder fast i sommeren. I så lang tid som muligt.. Og så hjælper denne shake mig godt på vej.


Sommer Shake med Jordbær
(Ca. 0,5 liter)

Ingredienser:
110 gr. friske eller frosne jordbær
15 mandler
1-2 dadler (alt efter hvor sød den skal være, kan undlades hvis du bruger en meget moden banan)
2 dl. øko minimælk (el. mandel el. lign)
1 medium banan (frisk eller frossen)
saften fra 1 lime

Fremgangsmåde:

Enten skal jordbær eller banan være frossen, eller begge dele, så shaken er dejlig kold.

Blend alting i en kraftig blender i nogle minutter, hæld i glas og server. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar