tirsdag den 27. august 2013

Økologisk uge!



I denne uge, uge 35, er der ØKOLOGISK uge i det ganske danske land.
Et helt fantastisk tiltag, som jeg håber at så mange som muligt vil tage til sig og fremover tænke på Økologi.

Økologi betyder meget for mig, som du kan læse mere om her. Og det burde også betyde noget for dig :-)
Der er så mange gode grunde til at vælge økologi, bla. bedre dyrevelfærd, naturlig og rene varer, - som IKKE er dårlige for naturen, bedre smag og ingen gift eller tilsætningsstoffer. Du kan læse mere om gode grunde til at vælge Økologi lige her.

Stort set alle de ingredienser jeg bruger er økologiske; kød og fisk køber jeg hos min lokale slagter, her er det friland eller økologisk, fisk ved fiskehandleren eller på markedet. Jeg har groet nogle af mine egne grøntsager i år og køber ellers så vidt muligt, økologiske og gerne også danske i Netto.
Netto har et fantastisk udvalg i økologiske varer.. Jeg køber også flere tørvarer ind når jeg er i London, i Flensborg eller går ind i Ren kost på Jægergårdsgade.

Og ja, noget kan være en smule dyrere, Men, ikke meget. Jeg køber tit tørvarer ind på tilbud og så spiser vi ikke kød hver dag, og det er bestemt ikke noget vi lider af. Så det er bare med at komme igang! :-)


Jeg er så heldig at bo lige ved siden af Jægergårdsgade i Aarhus, hvor Øko-ugen bliver fejret. Der er pyntet så fint op, med kasser med græs, blomster osv. Programmet om hvad der sker kan du finde her.

Og i weekenden er der så mulighed for at tage vennerne, børnene, kæresten eller naboen under armen og tage på et økologisk gårdbesøg rundt i landet til året Høstmarked. Der er MASSER af gårde at besøge, selv i Aarhus omegn er der over 5.
Jeg har hørt godt om Refshøjgaard i Hinnerup og tager derud sammen med min familie fra London som er på besøg. Måske vi besøger endnu en gård til Høstmarkedet? :-) Du kan se hvilke gårde I kan besøge lige her.


Læs mere om den Den Økologiske Uge. Der finder du også lækre og spændende opskrifter, program og meget mere.

Du kan også lave disse økologiske Pandekager A'la peach Melba.

Rigtig god fornøjelse.. Jeg ønsker dig en fantastisk ØKOLOGISK uge. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar