tirsdag den 11. juni 2013

Islatte

Som lovet kommer her opskriften på Islatte.

Nu hvor sommeren virkelig er ovre os, så er det bare med at sidde udenfor og nyde en kold Islatte :-)
Min er ganske enkel, bare som en "almindelig" latte, og så kan man selvfølgelig pifte den op med forskellige lækre sirupper.
Jeg bruger min Nespresso maskine, som jeg er så FORELSKET i. Så kan kun anbefale at investere i en sådan fætter, hvis du holder af en god Latte :-) De har netop tilføjet nogle af deres Variantions: Vanilje, Chokolade og Karamel til deres faste sortiment, så jeg glæder mig til at afprøve dem i islatten. Mmmh, den lækre smag af chokolade, vanilje eller karamel, helt uden sirup som jeg personligt synes, er alt for sødt.

Could it be better? Nej, det tror jeg ikke :-)

Jeg fik så også afprøvet mit ny indkøbte Starbucks krus, helt vildt smart når man går på krykker, da det bare er helt tæt når låget er skruet på.

Iced Latte
 Is Latte
(til 1 person)

Ingredienser:
2 shots god (afkølet) espresso, f.eks. Nespresso karamel eller chokolade
4 dl. kold mælk
håndfuld isterninger
evt. sirup med smag

Fremgangsmåde:
Bryg din espresso, lad den køle af, eller brug den friskbrygget. Hæld isterninger i dit glas, hæld espressoen over og top op med den kolde mælk. Nu kan du så smage den til med sirup eller bare nyde den uden. Sådan kan jeg bedst lide den :-)


Du kan også servere din latte i et flot syltetøjsglas..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar