onsdag den 29. maj 2013

Sundere Crunchy Cashew Almond Granola

Som nogle måske har bemærket/læst er jeg morgenmadsmenneske, noget jeg ofte nyder dagen lang :-)
Hvis du har lyst til at følge mere med, i billeder, er jeg at finde på instagram her!

De fleste granola'er man kan købe og mange opskrifter er fyldt med sukker, honning og fedt, hvilket jeg ikke helt er fan af. Så i dag kommer der en sundere udgave af granola, uden raffineret sukker, som nu er min ultimative favorit og som jeg i fremtiden vil trylle mange forskellige variationer ud af!

Så bag i aften og nyd den i morgen tidlig.


Jeg har sidste uge overstået, endnu en hofteoperation og er nu på 2 krykker de næste 6 uger, så der bliver i den kommende tid taget fra gemmerne. Der er også en masse lækre godter, så glæd dig.

Har været så uheldig at få stjålet min taske, Nikon kamera, osv. osv. sidste uge :'( Så skal nu ud og have købt mig et nyt. Har været så glad for mit Nikon D3100, som jeg fik til jul (fra far & mig selv ;) ), så tror det bliver det samme igen!

Jeg ønsker jer alle en dejlig og solrig kommende weekend.



Crunchy Cashew Almond Granola
(inspireret fra fitsugar)
til en 5-7 portioner, alt efter forbrug ;-)

Ingredienser:
100 gr. havregryn
100 gr. hel boghvede
35 gr. mandler
2 spsk. hørfrø
1/2 tsk. kanel

2 spsk. cashewsmør/mandelsmør
2,5 spsk. agavesirup *
1,5 spsk. kokosolie**

Fremgangsmåde:

Tænd ovnen på 150 grader (ikke varmluft) og beklæd en bageplade med bagepapir. Bland de tørre ingredienser sammen i en skål. Varm de våde ingredienser i en tykbundet gryde over svag varme, start med at smelte kokosolien, tilføj så agavesirup og cashewsmør.
*Hvis du ikke vil have din granola så sød, så brug lidt mindre (1,5-2 spsk.) agavesirup, lidt mere sød (2-3 spsk.) agavesirup. **kokosolie kan undværes, men så syntes jeg at der ikke er nok til at dække.

Hæld nu blandingen over de tørre ingredienser i skålen og rør godt rundt, så det er blandet godt sammen.

Vend det over på bagepladen, og bred det ud. Bag i ovnen i ca. 15-20 minutter (alt efter ovn, - min er ret vild), til det er gyldten. Hold øje med det, så det ikke bliver for mørkt i kanterne.
Lad det køle helt af, ca. 20 minutter og bræk det i mindre stykker.
Opbevar i et tætsluttende glas.

Server på youghurt, med skyr, mælk frugt eller bare som snack. Jeg spiste det mest som snack, det smagte simpelthen så godt!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar