onsdag den 17. oktober 2012

Proteinpandekager (glutenfri)

Her kommer et hurtigt indlæg med opskriften på super lækre proteinpandekager. Jeg spiser dem til morgenmad med frugt og noget Agave sirup, personligt syntes jeg at de er meget bedre end almindelige pandekager! Og endelig fik jeg brugt mit Hemp protein pulver som jeg købte i London. Agave sirup bruger jeg fordi det har et lavt GI og så søder den rigtig godt. En anden dag kommer et oplæg om nogle af de "sundere" produkter jeg har fundet frem til gennem min søgen på nettet og i diverse blogs. I denne opskrift bruger jeg flydende stevia som sødemiddel i stedet for sukker. Stevia er verdens sødeste plante, som er kaloriefri og som søder op til 300 gange så meget som sukker. Bonus! :-) Jeg har også selv planten, som jeg skal have lavet om til sødemiddel. Læs mere om stevia her.



Proteinpandekager (Glutenfri)
(Inspiration fra purelytwins)

Ingredienser:

1/4 cup amarant mel
1/2 cup brun rismel
1/8 cup hemp protein pulver
1/8 cup majsmel
1/2 tsk bagepulver
1/2 tsk natron
10-15 dråber stevia
2 æg* hvis du vil have en vegansk udgave så erstat æggene med usødet æblegrød
1/4 cup smeltet kokosolie


Fremgangsmåde:

Bland de tørre ingredienser sammen i en skål. Tilføj æggene og kokosolien og pisk godt, tilføj stevia og pisk. Hvis dejen er for tør, *den skal være rimelig tyk, så tilføj lidt mælk eller soya/ mandel mælk hvis det skal være vegansk.
Læg små klatter dej på panden og steg i lidt kokosolie i 2-3 minutter på hver side, alt efter hvor tykke de er. 
Stabel dem på en tallerken, hæld lidt agave sirup over og server med frisk frugt. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar